LETTERTYPE GEBRUIK

Net zoals kleurgebruik zijn lettertypes erg bepalend voor je communicatiemiddelen. Lettertypes kunnen erg verschillen. Zo bestaan er wel duizenden soorten lettertypes.

Als je een heel sierlijk lettertype gebruikt, wat bijna lijkt op handgeschreven ga je dit niet gebruiken voor een gothic thema. Daarom het is het belangrijk dat je erover nadenkt wie je doelgroep is.

Voor mijn logo heb ik een strak en modern lettertype ontworpen. Dit komt omdat ik geometrische vormen erg aantrekkelijk vind.

Schermafbeelding 2014-09-30 om 16.22.57

Ik heb door het beeldmerk een brush toegevoegd. Dit heeft een lieve zachte kleur, dit omdat ik pastel tinten dus erg aantrekkelijk vind.

Hieronder zie je een tutorial, over brushes en hoe je die kan creëren op Illustrator. Wat ik zelf heb gebruikt is een Watercolor brush!

http://vectips.com/tutorials/free-watercolor-brushes-and-tutorial/

Hieronder zie je mijn gemaakte werk voor LOFTY MANNER. Voor het cd hoesje heb ik een geometrisch design lettertype opgezocht. Dit omdat het concept geometrisch design was. In het lettertype zitten driehoeken in verwerkt.

Schermafbeelding 2014-10-10 om 17.29.56

Font: Accros

Geef een reactie

